De viktigste trendene for bruk av video for å øke salget og merkevarebygging:
Merkevarer bruker produktvideoer for å vise frem produktene sine på en engasjerende måte og hjelpe potensielle kunder med å ta en kjøpsbeslutning.
Merkevarer bruker personlige videoer for å engasjere seg med kunder på en mer personlig måte og øke tilliten til merkevaren.
Merkevarer bruker interaktive videoer for å øke engasjementet og interaksjonen fra seeren.
Merkevarer bruker livestreaming for å øke tilstedeværelsen på sosiale medieplattformer og engasjere seg med publikum i sanntid.
Merkevarer bruker 360-graders videoer for å gi seerne en mer engasjerende opplevelse og øke interaksjonen.
Merkevarer bruker storytelling og narrativ for å skape en sterkere forbindelse med seeren og øke emosjonell tilknytning til merkevaren.
Merkevarer bruker kortere videoer som er lett å konsumere og dele på tvers av plattformer.
Merkevarer bruker humor i videoer for å skape en positiv oppfatning av merkevaren og øke engasjementet.
Merkevarer bruker influencer markedsføring og samarbeid med influencere for å øke synligheten og tilliten til merkevaren.
Merkevarer bruker videomarkedsføring i e-handel for å gi seerne en bedre forståelse av produktene, øke tilliten til merkevaren og øke salget.