
Ønsker du å øke engasjementet og spre budskapet ditt til et større publikum? Da bør du vurdere å inkludere videoer i markedsføringsstrategien din! Det er ingen tvil om at videoer er en kraftig måte å kommunisere med potensielle kunder på, og statistikken beviser det.
Ifølge en studie deler hele 92 prosent av mobilvideoforbrukere videoer med andre, noe som gjør videoer til en effektiv måte å øke synligheten din og nå ut til et større publikum på. Men det er ikke bare delingene som gjør videoer så verdifulle - det er også deres evne til å engasjere seerne.
Faktisk viser statistikk at sosiale videoer genererer hele 12 ganger så mange delinger som tekst og bilder til sammen. Det betyr at videoer ikke bare øker synligheten din, men også kan skape en følelse av fellesskap og engasjement blant publikum.
Så hvis du vil at seere skal bli talsmenn for virksomheten din og spre budskapet ditt til andre, bør du definitivt vurdere å inkludere videoer i markedsføringsstrategien din. Med deres evne til å øke engasjementet, deleinnhold og skape en følelse av fellesskap, kan videoer være det som skiller deg ut fra konkurrentene og gir deg den suksessen du ønsker.
90 % av alle brukere sier at produktfilmer er viktige i besluttningsfasen. (Kilde: Hubspot)
Film i sosiale medier generer 1200% flere delinger enn tekst og bilder til sammen. (Kilde: SmallBizTrends)
Film på facebook har 135% større organisk rekkevidde enn foto. (Kilde: Social Media Today)
64% av alle brukere er mer tilbøyelig til å kjøpe ett produkt online etter å ha sett en film. (Kilde: Hubspot).