Kortere videoer som er lett å konsumere og dele på tvers av plattformer refererer til en trend der merkevarer produserer videoer som er kortere og mer kompakte, og som kan konsumeres raskt og enkelt på ulike plattformer, inkludert sosiale medier, mobilapplikasjoner og nettsider.
Video øker salg og inntekt
Ved å produsere kortere videoer, kan merkevarer nå sitt publikum raskere og mer effektivt, da det tar mindre tid og krefter å produsere og konsumere. Kortere videoer kan også være mer delbare på tvers av ulike plattformer, som kan føre til økt rekkevidde og engasjement. Samtidig må innholdet i den korte videoen være relevant og engasjerende for å skape den ønskede effekten.
Denne trenden kommer av at menneskers oppmerksomhetsspenne på digitale plattformer er begrenset, og det er en overflod av innhold som konkurrerer om publikums oppmerksomhet. Kortere videoer som varer mellom 15 og 60 sekunder kan være mer engasjerende og lettere å konsumere enn lengre videoer.